“CNC Machine Operator in ECVET” (CNCVET) Leonardo da Vinci Mobiliteit Project

(Leonardo da Vinci – Vetpro)

Binnen dit project hebben Stichting Europese Beroepsopleidingen (Stichting EB) met verschillende Turkse partners de volgende doelen gerealiseerd op het gebied van ECVET (European Credit Transfer System for Vocational Education and Training) en de opleiding tot CNC-operator (Computer Numerical Controlled):

• Het delen van informatie en ervaringen op het gebied van de implementatie en evaluatie van ECVET door praktijkmensen uit het beroepsonderwijs;
  • Het realiseren van een matrix, gebaseerd op het raamwerk van ECVET -beginselen, voor de basiscompetenties van een CNC-operator;
  • Vaststellen van mogelijkheden binnen het werkveld van CNC-operators voor mensen met een handicap.

De aanvrager van dit project was Güngören Vocational Technical High School (Istanbul), en de projectpartners waren Bahçeşehir University, Development and Research Centre for Vocational Technical Education (BAUMETGEM), Governorship of Istanbul (GoI), Inovasyon Project Training en Consulting Company, (Inovasyon Project) en The Spinal Cord Paralytics Association of Turkey (TOFD).

Vertegenwoordigers van deze instituten, die ruime ervaring hebben in het beroepsonderwijs, ECVET en kansen op werk voor mensen met een handicap, hebben aan de activiteiten deelgenomen.
Het programma is uitgevoerd tussen 17-24 mei 2014 met 18 deelnemers (inclusief 2 personen met een handicap en 2 begeleiders) door Stichting Europese Beroepsopleidingen bij partners in de Euregio Maas Rijn (Duitsland, België en Nederland).