Nascholing voor universitaire docenten bij Aircraft Maintenance College 66 (AMC 66)

13 Universitaire docenten van de Technische Universiteit Rajamangala Thanyaburi uit Bankok (Thailand), hebben deelgenomen aan een 8 weken durende opleiding op het gebied van vliegtuigonderhoudstechnologie, bij het AMC 66 bij Maastricht. Deze opleiding op de luchthaven van Aken-Maastricht vond plaats op initiatief van de Stichting EB.

De Thaise universitaire docenten willen de industriële ontwikkeling van Thailand helpen versnellen door zich vooral te concentreren op de verwerving van vaardigheden die zij op hun universiteit willen doorgeven.

Stichting EB is al meer dan 25 jaar betrokken bij transnationale en internationale projecten, vooral door de uitwisselingsprogramma’s van docenten en studenten van het beroepsonderwijs. Deze vakopleiding voor universitaire docenten is een nieuwe ervaring voor Stichting EB.

Dankzij de positieve feedback van deze groep Thaise docenten aan hun universiteit in Bangkok en de goede relaties die Stichting EB al jaren met Thailand heeft, plannen ook andere Thaise universiteiten, samen met Stichting EB, cursussen op het gebied van vliegtuigonderhoudstechniek. Dit in samenwerking met het AMC 66 met als doel het realiseren van een Aviation Competence Centre naar het model van het Aviation Maintenance College 66 in Maastricht.

Onlangs heeft een delegatie van 40 personen van de Rajamangala University of Technology Isan, een bezoek gebracht aan het AMC 66. Door diverse faculteitsleiders werd een “Memorandum of Understanding (MoU)”ondertekend met de intentie om tot intensieve samenwerking te komen.
De universiteitsvertegenwoordigers wilden kennis maken met het Euregionale beroepsonderwijs in het algemeen. Zo hebben ze ook de geavanceerde opleiding van de Thaise collega’s bij het AMC66 bezocht.