Voorzitter Karl Winkels neemt na 30 jaar afscheid van Stichting EB en EB e.V.

In juni 1992 werd op initiatief van Karl Winkels de Nederlandse rechtspersoon “Stichting Europese Beroepsopleidingen (EB)” opgericht met als doel om binnen de Euregio Maas-Rijn intensief samen te werken binnen het beroepsonderwijs. Sindsdien zijn onder zijn bezielende leiding veel grensoverschrijdende projecten, uitwisselingen, seminars, workshops en andere activiteiten gerealiseerd. Ook buiten de Euregio was Stichting EB actief in veel Europese projecten. In 2015 werd de Duitse rechtspersoon “Euregio Berufbildung e.V. (EB eV)”opgericht met dezelfde missie en doelen “Stichting EB”. Na ruim 30 jaar heeft Karl tijdens de slotbijeenkomst van het partnerschapsproject “Intelligent Euregional Emotional Exchanges”(IE³)” (15 maart 2023 te Hasselt, België) om persoonlijke redenen afscheid genomen van zijn stokpaardje EB. Wij verliezen in Karl een bewogen, idealistische voorzitter. Dank je wel Karl voor al jouw inzet en wat jij voor Stichting EB/EB eV hebt betekend. Als blijvende herinnering aan EB werd Karl een kunstwerk met de titel “Verbondenheid” aangeboden.