Training Vliegtuigonderhoudtechniek voor academische docenten uit Thailand

Van 10 oktober 2017 tot 10 februari 2018 komen op initiatief van Stichting EB 30 docenten en professoren uit Thailand om deel te nemen aan een 4 maanden durende cursus op het gebied van vliegtuigtechniek. De deelnemers zijn afkomstig van vier verschillende universiteiten in Bangkok.
In samenwerking met het Aircraft Maintenance College 66, gelegen aan Maastricht Airport, worden de deelnemers geschoold en voorbereid op examens die volgens de Europese standaarden van EASA zijn gecertificeerd.
Naar aanleiding hiervan brachten op 30 september jl. de president Prof. Dr. Prasert en zijn plaatsvervanger Dr. Wisit van de Rajamangala University of Technology een bezoek aan Maastricht Airport om ter plekke het opleidingsinstituut AMC66 te bezoeken. Verder werd over toekomstige samenwerking gesproken met Stichting EB, het Aircraft Maintenance Collge66 en de leiding van de universiteit en werden plannen overeengekomen die nog verder geconcretiseerd moeten worden.

Training Vliegtuigonderhoudtechniek 13-9-2017
Voorafgaande aan het bezoek werd de leiding van de universiteit in het raadhuis van Heerlen ontvangen door burgemeester Ralf Krewinkel die aangaf dit trainingstraject en verdere samenwerking volledig te zullen ondersteunen en gaf tegelijkertijd ook het enorme belang aan van de Euregio Maas-Rijn.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=894fvJGQkY4&color=white[/embedyt]