Studiebezoek voor experts uit Macedonië

Stichting “Europese Beroepsopleidingen” heeft, samen met haar partner, de beroepsopleiding van Kocani, Republiek Macedonië, een project georganiseerd binnen het raamwerk van het Europese programma Leonardo da Vinci, call 2013. Van 29 maart 2014 tot en met 5 mei 2014 hebben docenten van de Macedonische school een bezoek gebracht aan de Euregio Maas Rijn waarbij het programma stond in het teken van het onderwerp “Exchange of experiences to better vocational education in mechanical and electrical Engineering”.

Thema’s en belangrijkste doelen van het mobiliteitsproject waren de interactie tussen de partners bieden de experts uit Macedonië mogelijkheden tot overdracht van kennis (train the trainer-trajecten) over de volgende onderwerpen:

• technische en mechanische technologie;
  • vakdidactiek van de betrokken docenten;
  • kennis over leren in de praktijk;
  • de integratie van processen;
  • motivatie voor succesvolle en praktische resultaten.

For this , the 8 Macedonian teachers have visited the following schools and institutions:

• Berufskolleg Eschweiler, Duitsland (Onderwijssysteem in Duitsland);
  • ROC Leeuwenborgh in Maastricht, Nederland (Nederlands beroep opleidingssysteem);
  • Aviation Competence Centre bij Maastricht-Aachen Airport (vliegtuigonderhoudstechniek);
  • TRACK in Düren, Duitsland (Praktische scholing in een instituut van de Handwerkskammer)
  • Arcus College in Heerlen, Nederland (Motorvoertuigentechniek).

Dit project is georganiseerd en uitgevoerd door de Stichting Europese Beroepsopleidingen in de Euregio Maas Rijn.